Nytt avtal hjälper dig hantera dåliga kunder

Att få betalt av sina kunder känns som en självklarhet, eller…?

Att en kund inte betalar i tid är något som händer för de flesta någon gång. Det kan självfallet bero på ett fel i någon ända men ibland beror det på att kunden har dålig likviditet. Hur snabbt du agerar på en utebliven betalning är dock ofta avgörande för när, och kanske om, du över huvud taget får betalt. En kund i ekonomisk knipa hamnar lätt i en ond spiral. Om du ska skydda dina intressen behöver du därför agera snabbt och på ett lämpligt sätt.

Vi har upphandlat ett inköpsavtal med Lowell, tidigare Lindorff. Det är en leverantör specialiserad på att hjälpa dig att få betalt av svaga kunder.

För att snabbt kunna använda påminnelser, inkasso eller andra verktyg behöver du ha ett årsabonnemang med Lowell. Det kostar inget att ha ett årsabonnemang.

MITT TIPS: Att ha ett årsabonnemang i beredskap är kanske din enklaste OCH viktigaste försäkring, dessutom kostnadsfri sådan.

Det kostar däremot sedan att använda påminnelse och inkasso. Dessa kostnader har vi pressat ner maximalt.

För att teckna ett årsabonnemang med Lowell finns all information på Inköpscentralen.se Du kan också höra av dig till Inköpscentralens kundtjänst så ser vi till att Lowell ringer upp dig och berättar mer.

Lycka till och hör gärna av dig om du har frågor
Mats Famer
Avtalsansvarig på Inköpscentralen